Zakelijke diensten

Emoties op de werkvloer is dagelijkse praktijk. In relatie met collega’s, werknemers, leidinggevenden, klanten / cliënten, opdrachtgevers of familie als deze ook in het bedrijf werken.

Op je werk wil je graag je professionele houding bewaren en laat je van daaruit minder vaak zien wat er van binnen borrelt, kookt of aan spanning aanwezig is. Vaak komt dit pas in de privésetting tot uiting. De frustratie, de onzekerheid, de verontwaardiging, het trillen of de tranen van de spanning of van onmacht. Het kan ook zijn dat het werk je stress of zorgen geeft. Of dat je je afvraagt of je nog wel zoveel plezier in je werk hebt of waarom je zo vermoeid thuis komt.

Op veel momenten kun je vaak de situatie van je af laten glijden of zo snel mogelijk weer vergeten. De werksetting staat net iets verder van ons af dan thuis, maar soms lukt dit ook niet. Als het om een collega gaat waar je dagelijks mee werkt of als er zo iets sterks wordt getriggert dat het je niet meer los laat.

Ben je ondernemer, dan is je bedrijf als je kind waar je alle ziel en zaligheid in hebt zitten. Gebeuren daar dingen in relatie met andere mensen, dan voelt dit vaak als heel dicht bij jezelf.

Ook in teamverband, het samenwerken met mensen, kan verschillende emoties oproepen. Je hebt niet altijd de mensen met wie je samen werkt zelf gekozen, ze kunnen heel verschillend zijn of juist hetzelfde. Beide gevallen kunnen hun positieve als negatieve uitwerkingen hebben. Daarnaast kan ook de bedrijfscultuur, de groepsdynamiek een rol spelen in de effectiviteit en sfeer in de samenwerking. Verschillende mensen kunnen verschillend denken en invulling geven aan thema’s als verantwoordelijkheid, presteren, collegialiteit of communicatie.

In alle verschillende gevallen is het goed om te kijken wat daar precies gebeurt. Wat wordt er geraakt, waardoor loop je vast of blijf je nadenken, piekeren, je zorgen maken of last houden van bepaalde emoties.
Of waar lopen jullie als team of bedrijf tegen aan, waar loopt de samenwerking niet constructief, effectief of plezierig. Waar zijn er misverstanden, andere invullingen van hetzelfde concept of loopt de communicatie niet naar wens.

Ik begeleid zelfstandig ondernemers, (huis)artsen, leidinggevenden en medewerkers van kleine bedrijven, maar ook van grotere bedrijven. 
De begeleiding kan individueel, in trainingen en in teamverband gegeven worden.

Ik kijk met een onafhankelijk, objectieve, soms confronterende, maar altijd gericht op verbetering van jouw welzijn en de situatie zijnde blik.
Neem gerust contact met me op via 06-49211815 of heleenelfrink@gmail.com

“The public have an insatiable curiosity to know everything, except what is worth knowing.” Oscar Wilde

css.php